Eerste geaccrediteerde PPP leden op het podium
Ruim 25 geaccrediteerde bedrijven op het podium om het certificaat en het nieuwe muurschildje in ontvangst te nemen
Aan het einde van de eerste dag van de Leveranciersdagen in Expo Houten, vond een bijzondere gebeurtenis plaats. Hans Biesheuvel, founder en toezichthouder van ONL voor Ondernemers, reikte aan de eerste leden het PPP Accreditatiecertificaat uit. Dat was een historisch moment in de geschiedenis van de branchevereniging. De vertegenwoordigers van ruim 25 geaccrediteerde bedrijven betraden trots het podium om het certificaat en het nieuwe muurschildje in ontvangst te nemen. PPP leden die over voldoende accreditatiepunten beschikken, mogen het PPP Keurmerk al gebruiken in hun uitingen en zich als Promotional Products Professional profileren.
Beelden van de uitreiking van de PPP Accreditatiecertificaten staan gepubliceerd in een online fotoalbum.
PPP Keurmerk geaccrediteerde bedrijven
Er zijn inmiddels een behoorlijk aantal PPP leden die over voldoende accreditatiepunten beschikken en dus zijn gecertificeerd om het PPP Keurmerk te mogen voeren. Welke bedrijven dat tot en met nu zijn?
Een overzicht van PPP Keurmerk geaccrediteerde bedrijven:
Allgifts.nl – BeGlobal – Benito.nl – Bosscher International – Brandwijk Kerstpakketten – Buttonboss – Compacon – Easy Orange – Greenmotion – Hokra – IGO – Impliva – Intraco Trading – Jadoe geschenkenmakers – JDH Promotie en Organisatie – Loyalty Makers – P & P Projects – PF Concept – Premium Square Europe – ProComm Partners – Promo Art – Robitex - SL Bags – Staat en Co. Businessgifts – The Cow Company – Toppoint – Webo Promotion
Nog niet gestart met het registreren van uw PPP Accreditatie? Wacht niet langer!
Veruit de meeste PPP leden zijn inmiddels actief met het registeren van de accreditatiepunten in het dashboard. De ervaring leert dat het bijhouden in het systeem heel laagdrempelig werkt. Wij raden de bedrijven die – om welke reden dan ook – nog niet gestart zijn, niet langer te wachten en de beginstap te zetten. Mocht u daarbij support nodig hebben, dan helpt het secretariaat u graag op weg. Schroom niet en bel met 088 570 03 00 of mail met secretariaat@ppp-online.nl
Algemene Ledenvergadering weer ‘gewoon’ fysiek
Op donderdag 2 september 2021 werd – voorafgaande aan de opening van de beurs – de Algemene Ledenvergadering | ALV gehouden. Gelukkig weer ‘gewoon’ fysiek. Er was veel belangstelling voor de ALV, die om 8:00 uur startte. Er werd verslag gedaan van alle activiteiten afgelopen jaar. Door de coronacrisis is er meer dan gebruikelijk veel tijd geïnvesteerd in lobbyactiviteiten. Daarnaast werd in de terugblik onder andere de start van PPP Keurmerk accreditatie en het leerprogramma van de PPP Academy aangehaald. Voor het gevoerde beleid en de jaarrekening 2020 werd door de aanwezigen unaniem décharge verleend.
De notulen van de ALV staan online gepubliceerd op het afgeschermde deel van PPP-online
Beelden van de ALV staan gepubliceerd in een online fotoalbum
Positieve en optimistische sfeer tijdens de Leveranciersdagen
Dit keer waren de Leveranciersdagen door de uitreiking van de accreditatiecertificaten en de ALV extra intens, maar meer dan de moeite waard. Dat beeld wordt ook bevestigd door de vele gesprekken die wij bij het PPP Meetingpoint met leden en kandidaat-leden hebben mogen voeren. ‘Het vertrouwen in de toekomst is terug’, merkte een bezoeker op. Dat is ook het beeld dat past bij de positieve en optimistische sfeer tijdens de Leveranciersdagen 2021.
Van de Leveranciersdagen heeft het Portaal een leuke aftermovie gemaakt en staan beelden in een online fotoalbum
Professionele uitstraling een belangrijke reden voor het PPP lidmaatschap
PPP Ledenonderzoek
Onlangs heeft PPP onder de leden een breed onderzoek gehouden. Daarbij ging het onder andere om het ontdekken van aanknopingspunten voor de verdere professionalisering van de branche. Op de vraag: ‘Hoe waardeert u de activiteiten/initiatieven van de PPP?’, gaf 98% van de respondenten aan, de professionele uitstraling te zien als een belangrijke reden voor het lidmaatschap. Met daarin een hoofdrol voor het PPP Keurmerk.
Actieve rol voor branchevereniging
Ook de Code of Conduct, de belangenbehartiging en lobby activiteiten en het gebruik van de leveringsvoorwaarden werden als belangrijk bestempeld. Daarnaast toont het onderzoek duidelijk aan dat er door de leden van de branchevereniging een actieve rol wordt verwacht, als het gaat om voorlichting richting eindklanten over de meerwaarde van promotionele producten en om zaken te doen met PPP leden.
Nieuwe inzichten
Aan het onderzoek deden ruim zestig leden mee. Daarvan was 61% distributeur, 21% leverancier en gaf 17% aan deze beide rollen te vervullen. Dat is een goede afspiegeling van de samenstelling van het ledenbestand. Het onderzoek heeft zeker nieuwe inzichten opgeleverd, waar wij als bestuur de komende tijd mee aan de slag gaan. Graag maken wij van deze gelegenheid gebruik om alle PPP leden, die tijd en energie gestoken hebben in het invullen van het ledenonderzoek, daarvoor hartelijk te bedanken!
De uitkomsten van het ledenonderzoek is voor leden toegankelijk op het afgeschermde deel van PPP-online
Ontmoetingen Europese brancheverenigingen
(vlnr) Klaus Pohn – Oostenrijk, Joop van Veelen – Nederland,
Urs German – Zwitserland,
Frank Dangmann – Duitsland en Ralf Samuel – Duitsland
Onlangs zijn er ontmoetingen geweest met de Belgische branchevereniging BAPP op de beurs in Schelle bij Antwerpen en de Duitstalige verenigingen bij het GWW in Wiesbaden. De insteek was om elkaar beter te leren kennen en gerichte informatie uit te wisselen.
Meer informatie en aanmelden, klik hier.
|